SEABUCKTHORN


Apa kata duta : Dato Sheikh Muszaphar Shukor

Jangan lupa 'Like'

JANGAN LUPA 'LIKE' PAGE FB SAYA..TQ.
https://www.facebook.com/BeutskinSneTopMobileAndAgentMalaysia

'KLIK' DISINI ...UNTUK MELIHAT VIDEO TESTIMONI2 PENYAKIT YANG KRONIK

Sunday, August 14, 2011

CARA SEHAT MENGATASI MASALAH KEGEMUKAN

Menurut laporan NST 29/9/06, Malaysia mempunyai jumlah rakyat gemuk yang paling ramai di Asia. Adakah berita ini menakutkan? Jumlah rakyat Malaysia yang gemuk melebihi jumlah di beberapa negara maju, antaranya Jerman dan Perancis. Di sepanjang 10 tahun yang lepas, jumlah tersebut telah meningkat sebanyak sekali ganda. Ianya membawa kepada peningkatan jumlah pesakit hipertensi dan kencing manis dan penyakit2 moden yang lain.

Menurut kajian MySoN, sebab utamanya ialah kesenangan hidup dan gaya hidup tidak sihat. Antaranya makan terlalu banyak, terutamanya makanan segera dan minuman berkarbonat; suka naik lif (walaupun satu tingkat), dan tiada atau terlalu sedikit bersenam.

Kita semua tahu makan berlebihan, gaya hidup tidak sihat dan kurang senaman boleh menyebabkan kegemukan. Persoalannya kenapa kita membiarkan ianya berlaku? Adakah kita suka dengan keadaan ini. Sudah tentu tidak, kita suka badan yang slim bukan?

Atau ada yang sedaya upaya cuba untuk mengurangkan berat badan tapi tidak berhasil sehingga ada yang putus asa. Keadaan putus asa ini juga membuatkan kita berhenti untuk berusaha ke arah itu, tetapi baju yang kita pakai semakin hari bertukar saiz, ia tidak tahu putus asa.

Ayuh jangan putus asa saya ada tip bagaimana kita memberhentikan penimbunan lemak di badan dan perlahan-lahan kita mengurangkan berat badan, jangan terlalu gairah ingin terus kurus macam model model di majalah kalau saiz badan anda terlalu besar...itu tunggu dulu.. bagaimana?

Kita betulkan sistem badan kita dahulu. sila emailkan kepada saya apa masalah anda ke : annazue@gmail.com atau sms kepada saya 012-3800109 (Pn. Ana).

* Anda akan rasa perbezaan nya dengan gembira macam kekawan saya yang lain.

No comments:

Post a Comment


“Barang siapa bersyukur, maka niscaya akan Ku tambah nikmat-Ku padamu... " (Surah Ibrahim, Ayat : 7).

Sila Klik - Pengetahuan Produk.



DOA PENYEMBUH...!